2025-2026 Güz ve Bahar Dönemi Erasmus Doktora Öğrenim Hareketliliği Başvuruları
Faaliyetin Tanımı:
Öğrenci Öğrenim hareketliliği faaliyeti, yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrencinin, öğreniminin bir bölümünü kurumlararası anlaşma ile ortak olunan yurtdışındaki yükseköğretim kurumunda gerçekleştirmesinden ibarettir.
Faaliyet, ECHE ve Yükseköğretim kurumunun var olan kurumlararası anlaşmaları çerçevesinde gerçekleştirilir.
Faaliyet süresi, her bir öğrenim kademesi için ayrı ayrı geçerli olmak üzere 2 ilâ 12 ay arasında bir süre (1, 2 veya bazı ülkelerin sistemlerine göre 3 dönem) olabilir. Öğrenim kademesi ön lisans/lisans, yüksek lisans ve doktora düzeylerini ifade eder. Faaliyet, öğrenim süresi içerisinde her sınıfta gerçekleştirilebilir.
2025-2026 Güz ve Bahar Dönemi Erasmus Doktora Öğrenim Hareketliliği Programına başvurmak isteyen öğrenciler, aşağıdaki yönergeleri takip etmelidirler:
1-Uygunluk Kriterleri:
a) Öğrencinin yükseköğretim kurumu bünyesinde örgün eğitim kademelerinin herhangi birinde (Doktora) bir yükseköğretim programına kayıtlı, tam zamanlı öğrenci olması.
b) Doktora öğrencilerinin genel not ortalamasının en az 2.50/4.00 olması.
c) İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde bir dönem okumuş olmak ve 30 AKTS değerinde bir transkripte sahip olmak,
d) Doktora Öğrenim hareketliliği için 30 AKTS kredi yükü olması.
e) Mevcut öğrenim kademesi içerisinde daha önce Erasmus faaliyetlerinden yararlanılmışsa, yeni faaliyetle beraber toplam sürenin 12 ayı geçmeyecek olması.
Doktora programlarının aşağıda belirtilen aşamalarında Erasmus Değişim Programından yararlanılamaz:
- Doktora yeterlilik sınavına girmemiş olan doktora öğrencileri için doktora yeterlilik sınavına girilmesi gereken son dönemde.
- Tez önerisi sınavına girilmesi gereken son dönemde.
- Programın azami süresinin son döneminde.
Henüz seminer dersi almamış ya da program ders yükünü tamamlamamış olan 4. dönem doktora öğrencilerinin Erasmus Programı’ndan yararlanıp yararlanamayacağı konusunda karar vermeye öğrencinin tez ve/veya akademik danışmanı ve Ana Bilim Dalı Başkanlığı yetkilidir.
2) Başvuru Adımları:
– Başvurular 11.03.2025 – 25.03.2025 tarihleri arasında alınacaktır.
– Öğrenciler Turna Portal’a giriş yaptıktan sonra E-devlet seçeneği ile giriş yaparak online başvuru yapacaklardır.
–Başvuru tarihleri öncesinde ve sonrasında başvuru yapılamaz. Sistemden başvuru 11.03.2025 saat 00:00 itibari ile aktif olacaktır ve başvuru dönemi sonunda sistem otomatik olarak kapanacaktır.
-Turna Portal Üniversitemize ait değildir. Sistemden kaynaklı teknik gecikmelerden dolayı başvurunun son günlere bırakılmaması önerilmektedir.
ÖNEMLİ UYARI:
Öğrencilerimiz başvurularını yaparken @istanbulticaret.edu.tr uzantılı e-mail adreslerini kullanmalıdırlar. Kendi e-mail adreslerine, üniversitemiz web sitesinden girerek, oluşturdukları hesapları onaylayabilirler.
-Tüm resmî yazışmalar ve karşı kurumlarla yapılacak yazışmalarda öğrencilerin, @istanbulticaret.edu.tr uzantılı mail adresleri kullanılacaktır.
– Öğrenciler başvuru süreci içerisinde geçerli not ortalaması gösterir transkriptlerini başvuru sırasında sisteme yüklemelidirler. Mühürlü veya E-imzalı transkripler dışındaki transkriptler kabul edilmeyecektir. 25.03.2025 24:00 a kadar evraklarını sisteme yüklemeyenlerin online başvuruları geçersiz sayılacaktır.
– Başvuru formunuzu tamamlamayı unutmayınız. Tamamlanmamış başvurular, sisteme düşmeyecektir ve başvuru geçersiz sayılacaktır.
– Erasmus İngilizce sınavından muaf olmak isteyen adaylar için, partner üniversitenin talep ettiği dil yeterliliğini kanıtlayacak belge Turna Portal’ın dosyalar kısmına ilgili evrak seçilerek eklenmelidir. Kabul edilen dil belgeleri, minimum B2 seviyesinde YDS, YÖKDİL, TOEFL ve YÖK tarafından denkliği kabul edilen yabancı dil sınavları. Başvuru tarihinden itibaren 5 yıl süreli eski tarihli dil belgeleri geçerli sayılacaktır.
3) Başvuruda Dikkat Edilmesi Gerekenler
– Her öğrenci Güz, Bahar ya da 1 Akademik yıl olmak üzere başvurabilir. 1 akademik yıl başvurularının, ikinci akademik döneminin hibeli veya hibesiz olarak kabul edilmesi Erasmus Komisyonu’nun yapacağı değerlendirme neticesinde ve bütçe durumuna göre daha çok adayın faydalanması amacı gözetilerek karar verilecektir.
– Çift anadalda öğrenim gören öğrenciler aynı başvuru döneminde sadece bir anadaldan hareketliliğe başvurabilirler.
– Tercih ettiğiniz kurumun akademik takvimini seçiminizden önce dikkatle inceleyiniz.
– Bir dönemde en az 30 ECTS karşılığı ders alınması zorunludur.
-Erasmus hareketliliğine katılan öğrenciler kendi kurumlarında ders seçimi yapamazlar. Ders seçimleri karşı kurumdan yapılmaktadır. Doktora öğrencileri Erasmus süresinde tez veya projesini alamaz ve savunamaz.
– Tercih edeceğiniz üniversitenin başvuru koşullarını, İngilizce derslerini, kontenjanlarını ve gerekli dil şartlarını linkten inceleyiniz.
4) Erasmus İngilizce Yeterlilik sınavı
– Başvurusu geçerli olan adaylar, İstanbul Ticaret Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı tarafından hazırlanan İngilizce yazılı + sözlü sınava katılmaya hak kazanacaktır. Yazılı sınavdan geçerli not (65 ve üstü) alan öğrenciler sözlü sınava girme hakkını elde edeceklerdir. Sınav B2 düzeyinde olacaktır.
– Örnek sınav için buraya tıklayınız.
– Yazılı sınav: 14 Nisan 2025 Pazartesi Saat: 13:00-15:00 Sütlüce Kampüsünde yüze yüze yapılacaktır.
– Sözlü Sınav: 17 Nisan 2025 Perşembe (Sınav saati daha sonra duyurulacaktır.) Sütlüce Kampüsünde yüze yüze yapılacaktır.
Sınav Salonları ve listeleri, başvuruların sona ermesinden sonra Değişim Programları Koordinatörlüğü web sitesinde duyurulacaktır.
5) Seçim Kriterleri:
- GNO: %50
- İngilizce Dil Yeterlik Sınavı: %50
(Toplam 100 puan üzerinden İngilizce yazılı sınavın katkısı %75, sözlü sınav katkısı %25)
Hareketlilik başvurularını değerlendirmede kullanılacak değerlendirme ölçütleri ve ağırlıklı puanlar aşağıda yer almaktadır:
Ölçüt | Ağırlıklı Puan |
Akademik başarı düzeyi | %50 (toplam 100 puan üzerinden) |
Dil seviyesi | %50 (toplam 100 puan üzerinden) |
Şehit ve gazi çocuklarına | +15 puan |
Engelli öğrencilere (engelliliğin belgelenmesi kaydıyla) | +10 puan |
2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ile 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında haklarında korunma, bakım veya barınma kararı alınmış öğrencilere | +10 puan |
Kendileri veya 1. derece yakınları AFAD’dan afetzede yardımı alanlar | +10 puan |
Aynı proje türü kapsamında daha önce yararlanma (hibeli veya hibesiz) | -10 puan |
Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılma | -10 puan |
Hareketliliğe seçildiği halde süresinde feragat bildiriminde bulunmaksızın hareketliliğe katılmama | -10 puan |
İki hareketlilik türüne birden aynı anda başvurma (öğrencinin tercih ettiği hareketlilik türüne azaltma uygulanır) | -10 puan |
Hareketliliğe seçilen öğrenciler için: Yükseköğretim kurumu tarafından hareketlilikle ilgili olarak düzenlenen toplantılara/eğitimlere mazeretsiz katılmama (öğrencinin Erasmus’a tekrar başvurması halinde uygulanır) | -5 puan |
Dil sınavına gireceğini beyan edip mazeretsiz girmeme (öğrencinin Erasmus’a tekrar başvurması halinde uygulanır) | -5 puan |
Dezavantajlı / Özel ihtiyaç sahibi öğrencilerimizin seçilmeleri durumunda, kendilerine ek hibe desteği sağlanabilecektir. Ek hibe oranı alınacak olan toplam Erasmus hibesini geçemez. Daha ayrıntılı bilgi almak için koordinatörlüğümüzü ziyaret edebilirsiniz.
Daha önce yararlanma durumunda -10 puan uygulaması, önceki öğrenim kademesinde gerçekleştirilen veya yükseköğretim öğrenci/staj hareketliliği dışındaki hareketlilikler için uygulanmaz. Hareketlilik gerçekleştirmiş bir öğrencinin aynı öğrenim kademesi içerisinde tekrar başvurması halinde uygulanır.
6) Hareketlilik Hibeleri
Öğrenciler Türkiye Ulusal Ajansı tarafından ayrılan üniversite bütçesine göre hareketlilik hibesi alır. Hibeler, öğrencinin faaliyetle ilgili masraflarının tamamını karşılamaya yönelik değil, yalnızca destek niteliğindedir.
Öğrenciler hareketlilik hibesi almasalar da Erasmus programına katılma hakları vardır. Erasmus Öğrenci Değişim Programı veya Erasmus Staj Programı ile ilgili öğrenciler (ön lisans, lisans, lisansüstü, doktora) her seviye için, maksimum 12 ay boyunca hareketlilik hibesi alabilirler.
Öğrenci hareketliliği faaliyetlerinin gerçekleştirilebileceği ülkeler hayat standardı düzeylerine göre 3 gruba ayrılmış ve ülke grupları için aylık/günlük öğrenim hibeleri belirlenmiştir.
Ülke grupları ve bu ülkelere gidecek öğrencilere verilecek aylık/günlük hibe miktarları aşağıdaki tablolarda yer almaktadır.
2025-2026 Akademik yılı tahsis edilen hareketlilik hibe tutarlarını aşağıda görebilirsiniz. Bu miktarlar yıllık olarak değişebilir ve bu nedenle gelecek akademik yıl için aynısının dikkate alınmaması gerektiğini unutmayınız.
Ülke grupları | Misafir Olunacak Ülke | Aylık Hibe Öğrenim (Avro) |
1. ve 2. Grup Ülkeler | Almanya, Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, Hollanda, İrlanda, İspanya, İsveç, İtalya, İzlanda, Letonya, Lihtenştayn, Lüksemburg, Malta, Norveç, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Yunanistan | 600 |
3. Grup Ülkeler | Bulgaristan, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, Türkiye | 450 |
- Seyahat Desteği
Öğrencilerin seyahat masraflarına katkı sağlamak amacıyla, Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan mesafe hesaplayıcısı aracılığı ile hareketliliğin başlangıç noktası ve faaliyetin gerçekleştiği yer arasındaki km değeri tespit edilip ve aşağıdaki tablo kullanılarak seyahat hibesi hesaplanacaktır. Mesafe bandı hesaplayıcısında çıkan kilometrenin aşağıdaki tablodaki hibe karşılığı gidiş-dönüş rakamı olup, söz konusu miktar ikiyle çarpılmaz.
Seyahat Mesafesi | Standart Seyahat Hibe Tutarı (Avro) | Yeşil Seyahat Hibe Tutarı (Avro) |
10 ila 99 KM arasında | 28 | 56 |
100 ila 499 KM arasında | 211 | 285 |
500 ila 1999 KM arasında | 309 | 417 |
2000 ila 2999 KM arasında | 395 | 535 |
3000 ila 3999 KM arasında | 580 | 785 |
4000 ila 7999 KM arasında | 1188 | 1188 |
8000 KM veya daha fazla | 1735 | 1735 |
Yeşil seyahat; seyahatin düşük karbon salımlı toplu ulaşım araçlarının kullanılarak gerçekleştirilmesidir. Otobüs, tren, paylaşımlı otomobil kullanımı yeşil seyahat kapsamında yer alır. Yeşil seyahat desteği alınabilmesi için gidişte ve dönüşte yeşil seyahat kullanılması ve seyahatin tamamının yarısından fazlasının yeşil araçlar kullanılarak yapılması gerekmektedir.
7) Enstitü Hareketlilik Kontenjanları
Erasmus PhD hareketliliği kontenjanları aşağıdaki kriterlere göre belirlenecektir;
- Bölümlerin anlaşmalı üniversite kontenjanları
- Erasmus puanları
- 2025-2026 akademik yılı için onaylanan hareketlilik sayıları ve bütçesi
Hareketlilik kontenjanları, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından kabul edilen hareketlilik sayılarına göre belirlenmiştir. Atanmış hareketlilik sayıları enstitü ve fakültelerin bölüm sayıları, öğrenci sayıları ve anlaşma sayıları dikkate alınarak, tahmini olarak hesaplanmıştır. Artan hareketlilik sayıları veya boş kalan kontenjanlar, enstitü ve fakültelerin performansları, anlaşma sayıları, adayların başarı sırası, geçmiş hareketlilikler ve cinsiyet eşitliği gibi faktörler göz ününe alınarak, Erasmus Ofis ve Erasmus Komisyonu tarafından adil ve eşit olarak dağıtılacaktır. Erasmus Doktora Hareketliliği ilanına sadece bölüm anlaşması bulunan veya benzer bölümlerde öğrenim gören öğrenciler başvuru yapabileceklerdir. Diğer bölümlerde okuyan öğrencilerin başvuruları reddedilecektir.
Erasmus Hareketlilik Kontenjanları
8) Yedek/Hibesiz Yerleştirme
Hareketliliğe seçilen adaylar dilerlerse maddi destekten vazgeçebilirler. Hareketliliğe seçilen öğrenciler, kesin listesinin yayınlanmasını takiben feragat etme dilekçelerini 30 gün içerisinde vermek zorundadır. Zamanında feragat etmeyen öğrencilerin (Mücbir sebepler hariç) bir sonraki başvuru döneminde -10 puan düşürülür.
İptal eden öğrencilerin olması durumunda, yedek/hibesiz listede bulunan öğrenciler arasından, puan sıralamasına göre ve karşı kurumun akademik takvimi, ön kayıt tarihlerine göre yerleştirme yapılacaktır.
9) Oryantasyon Semineri
Oryantasyon semineri hareketlilikten faydalanacak nihaî listenin yayınlanmasından sonra organize edilecektir.
2025-2026 ERASMUS PHD MOBILITY FOR STUDIES APPLICATIONS
Description of Mobility:
The Erasmus Student mobility for studies carries out within the context of the Bilateral Agreement between Higher Education Institutions and ECHE holders.
The mobility consists of a study mobility period of the enrolled student in HEI that has an Inter-Institutional Agreement with an HEI abroad.
The duration of the mobility is between 2- 12 months for each academic cycle (Bachelor, Master and PhD).
The mobility might be carried out in every class during the education cycle.
Application Students, who wish to participate in the Erasmus PhD Program in the 2025-2026 Fall, Spring and Full Year, should follow the guidelines below:
Eligibility Criteria:
- a) Student must be a full-time student enrolled in a higher education program at the level of formal education (1st, 2nd, or 3rd cycle) in higher education institutions.
- b) Minimum GPA of 2,50/4.00 for graduate students.
- c) Having studied for one semester at İstanbul Ticaret University and having a transcript with 30 ECTS credits,
- d) Having 30 ECTS credits for Doctoral Study mobility.
- e) “If Erasmus activities have been previously benefited within the current level of education, the total duration, including the new activity, should not exceed 12 months.”
The Erasmus Exchange Program cannot be used in the following stages of the Doctoral Programs:
- a) For doctoral students who have not yet taken the doctoral qualification exam, during the last semester before the qualification exam is taken.
- b) During the last semester before taking the thesis proposal exam.
- c) During the last semester of the maximum duration of the program.
For 4th-semester doctoral students who have not yet taken the seminar course or completed the program course load, the decision on whether they can benefit from the Erasmus Program will be made by the student’s thesis and/or academic advisor and the Department Head.
Application Procedure:
–Applications must complete between March 11, 2025 – March 25, 2025.
–Students must apply online through the Turna Portal with an E-Devlet password. If you do not have the password you can apply to get your password from PTT Main Branch.
–Applications cannot be made before or after the application deadlines. The application system will not be open before March 11, 2025 at 00:00 and The system will automatically turn off during the end of the application period.
-Turna Portal does not belong to our University. Due to technical delays caused by the system, it is recommended not to leave the application to the last days.
IMPORTANT NOTICE:
– Our students need to use the e-mail addresses with the “@istanbulticaret.edu.tr” domain name. They may access their e-mail accounts through the link provided on our website and confirm the account they opened in the online application system.
– Students must also upload their current transcript (Transcripts must be stamped or E-signed officially, other types of transcripts will not be accepted.). If the required documents would not be uploaded in this case, your online application will not be accepted.
– Please do not forget to complete your application. Uncompleted applications will not be processed in the system, and the application will not be valid.
– Documentation to prove your level of fluency (in case you speak a European language other than English, and want to go to a university where it is the language of instruction)
3) The Points should be Considered During the Application
– Each student will be able to apply for the fall, spring, or full year.
– Participants with special needs and disadvantaged backgrounds will get supporting funds when required documents are provided.
– Please check carefully the academic calendar of the preferred university before your choice.
– Students who study double degree programs must apply only to one of them.
-Please, be aware that you will not choose any course from your home university. Students who study for Ph.D. levels are not able to defend their thesis and projects during the Erasmus.
– For one period, it is required to take courses equivalent to 30 ECTS. Therefore, you have to check courses that are open in your preferred university. Make your choice in consultation with the departmental coordinator.
– Please check the admission conditions, quotas of the university, and required language level of the university you would like to apply to.
4) Erasmus English Exam
– The exam consists of a written test (multiple choice reading/grammar/ vocabulary) with an essay paper and an oral exam.
– All applicants will be taking an English written exam prepared by Istanbul Ticaret University English Preparatory Program. In order to take the oral exam, it is necessary to pass the written one minimum of 65/100.
– Candidates who uploaded a valid English exam result to the Turna Portal will be exempted to take the English exam.
For candidates who wish to be exempt from the Erasmus English exam, a document proving the required language proficiency requested by the partner university (such as a minimum B2 level TOEFL, YDS, YÖKDİL) should be uploaded to TurnaPortal in the relevant documents section. Language certificates issued within the last 5 years from the application date will be considered valid.
– Writing Exam: April 14, 2025 Monday Time: 13:00-15:00 Sütlüce Campus face to face.
– Speaking Exam: April 17, 2025 Thursday (Exam time will be announced later.) Sütlüce Campus face to face.
– The Erasmus Office will announce the list of students who will take the exam and the classrooms for the writing exam and speaking exam on the Erasmus website.
– The examination provides reliable assessment at level B2.
– Click here for a sample exam
5) Selection Criteria
- GPA %50
- English Language Proficiency Exam %50
(Total out of 100 points; Writing exam 75%, Speaking exam 25%)
The evaluation criteria and weighted scores to be used in assessing mobility applications are outlined below:
Criteria | Weighted Score |
Academic success level | 50% (out of 100 points) |
Language proficiency level | 50% (out of 100 points) |
Children of martyrs and veterans | +15 points |
Students with disabilities (provided disability is documented) | +10 points |
Students who have been subject to protection, care, or accommodation decisions under the Social Services Law No. 2828 and the Child Protection Law No. 5395 | +10 points |
Individuals or their first-degree relatives who received disaster aid from AFAD | +10 points |
Previous participation in the same project type (with or without a grant) | -10 points |
Participation in mobility within the country of citizenship | -10 points |
Failure to participate in mobility after being selected, without notifying withdrawal on time | -10 points |
Applying for two types of mobility at the same time (the preferred mobility type of the student will be reduced) | -10 points |
For students selected for mobility: Failure to attend mandatory meetings/trainings organized by the higher education institution regarding mobility (applied if the student applies for Erasmus again) |
-5 points |
Failure to attend the language exam after declaring intent to take it (applied if the student applies for Erasmus again) | -5 points |
In the case of disadvantaged / students with special needs being selected, additional grant support may be provided to them. The additional grant amount cannot exceed the total Erasmus grant to be received. For more detailed information, you can visit Erasmus office.
The application of a -10 point penalty for previous participation does not apply to mobilities conducted at earlier educational levels or mobilities other than higher education student/internship mobilities. It will be applied if a student who has previously participated in mobility applies again within the same educational level.
6) Mobility Grants
Students receive mobility grants according to the university budget allocated by the Turkish National Agency. The mobility grants are not for covering all the expenses of study abroad periods. Mobility grants’ purpose is to support students during their study abroad periods.
Students have the right to participate in the Erasmus program even if they do not receive a mobility grant. Regarding Erasmus Student Exchange Program or Erasmus Internship Program, students can receive mobility grants only for 12 months in total, for each level of education (undergraduate, graduate, post-graduate).
Please find the mobility grant amounts which are allocated in the 2025-2026 Academic Year. Note that these amounts may change yearly and therefore they must not be taken to be the same for the next academic year.
Country Groups | Host Countries in Mobility | Monthly Student Mobility Grant (€) |
1st and 2nd Program Countries | Germany, Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, South Cyprus, Netherlands, Ireland, Spain, Sweden, Italy, Iceland, latvia, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Norway, Portugal, Slovakia, Slovenia, Greece | 600 |
3rd Group Program Countries | Republic of Bulgaria, Croatia, Macedonia, Lithuania, Hungary, Poland, Romania, Serbia, Türkiye | 450 |
Travel Support
In order to contribute to students’ travel expenses, the distance between the starting point of the mobility and the location where the activity takes place will be determined using the distance calculator provided by the European Commission. Based on this, the travel grant will be calculated using the table below. The distance value obtained from the distance calculator corresponds to the round-trip amount in the table below, and this amount is not doubled.
Travel Distance | Standard Travel Grant Amount (Euro) | Green Travel Grant Amount (Euro) |
Between 10 and 99 KM | 28 | 56 |
Between 100 and 499 KM | 211 | 285 |
Between 500 and 1999 KM | 309 | 417 |
Between 2000 and 2999 KM | 395 | 535 |
Between 3000 and 3999 KM | 580 | 785 |
Between 4000 and 7999 KM | 1188 | 1188 |
8000 KM or more | 1735 | 1735 |
Green travel refers to travel carried out using low-carbon emission public transportation. Bus, train, and carpooling are included within green travel. To be eligible for green travel support, both the outbound and return journeys must use green travel, and more than half of the total journey must be made using green vehicles.
7) Institute/Faculty Mobility Quotas
Erasmus student mobility quotas will be determined according to:
- Quotas of each department,
- Erasmus scores,
- Allocated Erasmus grant for the 2025-2026 Academic Year.
The mobility quotas have been determined according to the accepted mobility number by National Agency. Allocated mobility number has been proportioned regarding the student number of each faculty and institute, inter-institutional agreements number as well. Distribution of extra quotas or left empty places will be in charge of the Erasmus Commission. The number of the bilateral contract, performance of department / faculty/institute, a score of the candidate, past mobilities, the balance of gender, etc. will be considered when extra funds and quotas have been shared. Only students enrolled in departments with an existing agreement or in similar departments can apply for the Erasmus Doctoral Mobility program. Applications from students in other departments will be rejected.
8) Back-up Nomination
Candidates selected for mobility may waive financial support if they wish. Students selected for mobility must submit their withdrawal requests within 30 days after the final list is published. Students who do not withdraw on time (except in cases of force majeure) will have 10 points deducted in the next application period.
In case of cancellations, the backup nomination will be made from the reserve list based on the score ranking and according to the host institution’s academic calendar and pre-registration dates.
9) Orientation Seminar
The orientation program will be organized after the list of mobility has been announced.
No Comments